Гарантійне обслуговування

Завжди йдемо на зустріч клієнту!

Будь-який товар, придбаний в нашому магазині, має гарантійний талон і підпадає під гарантійне обслуговування. Наші кваліфіковані сервісні інженери завжди готові оперативно і якісно вирішити питання з виниклою несправністю, допомогти з налаштуванням вашої техніки, оперативно виконати гарантійні зобов’язання. При покупці ноутбука або ПК з попередньо встановленою операційною системою, ми надамо необхідну консультацію щодо нюансів підключення різних пристроїв, установки програмного забезпечення та підключення до мережі Інтернет. У разі купівлі ноутбука або ПК без операційної системи пояснимо, як правильно встановити необхідні драйвера і програми для забезпечення працездатності системи. Якщо Ви придбали будь-яку іншу техніку в нашому магазині, – ми з радістю поділимося з нашим покупцем досвідом і основними секретами роботи з нею;).

Всі готові рішення, такі як ноутбуки, цифрова фото та відеотехніка, плазмові панелі, оргтехніка, побутова техніка і т.д., обслуговуються в авторизованих сервісних центрах, і ви можете бути впевнені, що ремонтом вашої техніки будуть займаються справжні професіонали, які пройшли спеціальне навчання та авторизацію у провідних світових виробників список сервісних центрів .

Товари, виробників яких ви не змогли знайти в списку авторизованих сервісних центрів , Ви можете принести до нас за адресою 61072 м Харків вул.23-Августа будинок №62 в сервісний центр магазину “Анклав” http://support.anklav.ua , за умови дотримання всіх вимог закону України “Про захист прав споживачів”!

Ось деякі важливі моменти які корисно знати нашому покупцеві

Зобов’язання виробників

Основним документом, який регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг, і їх виробниками і продавцями, є Закон України «Про захист прав споживачів» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1023-12 (Далі – Закон про захист споживачів). Виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем (якщо такий строк не визначено – протягом десяти років). Крім того, він повинен забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку, для підприємств, які здійснюють технічне обслуговування та ремонт, з необхідним обсягом і асортиментом запасних частин протягом усього терміну її виробництва, а після зняття з виробництва – протягом терміну служби, а якщо такий строк не визначено – протягом десяти років. Гарантійні зобов’язання виробника деталізовані в ст. 7 Закону про захист прав споживачів.

Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Причому гарантійний термін на комплектуючі вироби повинен бути не менше, ніж гарантійний термін на основний виріб.

Всі збитки продавця, який розглядає претензію споживача до придбаного товару, зобов’язаний відшкодувати виробник.

Гарантійний термін.

Термін, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання щодо безкоштовного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг, є гарантійним терміном. Названий безкоштовний ремонт і є гарантійним. Його проведення полягає у виконанні робіт з усунення недоліків товару для забезпечення використання його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації. Недоліки усуваються шляхом заміни або ремонту комплектуючого виробу або окремої складової частини, а також виконання регулювальних робіт відповідно до вимог нормативних документів.

Гарантійний термін зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, який додається до продукції. Варто зауважити, що гарантійні зобов’язання в будь-якому випадку включають будь-які зобов’язання виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.

Коли мова йде про продукцію, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров’я, майна споживачів, встановлюється термін придатності. Він вказується на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до продукції при продажу. У такому випадку саме цей термін і вважається гарантійним.

Термін придатності обчислюється починаючи від дати виготовлення (яка також повинна вказуватися на етикетці або в інших документах) і визначається або часом, протягом якого товар є придатним для використання ( «Термін придатності 3 місяці від дати виготовлення»), або датою, до настання якої товар є придатним до використання ( «Вжити до 01.01.2012 р»). Нагадуємо, що продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено (або зазначено з порушенням вимог нормативних документів), а також товарів, термін придатності яких минув, забороняється. Продавець зобов’язаний передати покупцеві товар, на який встановлено строк придатності, з таким розрахунком, щоб він міг бути використаний за призначенням до закінчення цього терміну (ст. 677 ЦКУ).

Існує кілька випадків, коли початок відліку гарантійного терміну визначається за іншими правилами (таблиця).

Таблиця. Обчислення гарантійного терміну

Випадки продажу товарів    Момент, з якого розраховується гарантійний термін
Загальний випадок Від дати виготовлення
Продаж сезонних товарів (одяг, хутряні та інші вироби) З початком відповідного сезону, що встановлюється КМУ
Продаж товарів за зразками, поштою, а також у випадках, коли час укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачеві не збігаються Починаючи від дня передачі товару споживачеві
Якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складання З дня їх здійснення
Якщо день передачі, установки чи складання товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно перебувало у споживача до укладення договору купівлі-продажу   Від дня укладення договору купівлі-продажу  

Варто звернути увагу, що, відповідно до п. 5 ст. 7 Закону про захист прав споживачів, якщо на продукцію не встановлені гарантійні строки або строк придатності, споживач має право пред’явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги за умови, що недоліки були виявлені протягом двох років. Коли йде мова про об’єкт будівництва, відповідні вимоги можуть бути пред’явлені не пізніше 10 років від дня передачі споживачу. Таким чином, виробнику вигідно відзначати гарантійний термін у відповідних документах, адже здебільшого він не перевищує одного року, який є значно менше, ніж гарантійний термін «за замовчуванням».

Потрібно враховувати також те, що:

  • при виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування продукції в ремонті (зазначений час обчислюється від дня, коли споживач звернувся з вимогою про усунення недоліків);
  • при обміні товару його гарантійний термін встановлюється заново від дня обміну.

Гарантії для споживачів

Виявивши протягом встановленого гарантійного строку недоліки, споживач має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Вимоги споживач пред’являє або продавцеві (за місцем купівлі товару), або виробнику. Стосовно непродовольчих товарів, що були у використанні і реалізуються через роздрібні комісійні торговельні підприємства, то зазначені вимоги споживача задовольняються за згодою продавця.

У разі виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплачених за товар грошей;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявних у продавця (виробника).

Варто також брати до уваги те, що відповідно до ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів», доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад 5 кілограмів продавцю (виробнику) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця (виробника).

Відзначимо, що при наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі потреби перевірити якість товару – протягом 14 днів або за домовленістю сторін. А якщо товару немає, така вимога повинна бути задоволена в двомісячний термін з моменту подачі відповідної заяви. У разі, коли задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач має право висунути інші вимоги, наприклад, розірвати договір і повернути сплачені за товар гроші. В останньому випадку, якщо ціна на товар зросла, розрахунки із споживачем здійснюються з урахуванням його вартості на час заяви відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – вартості товару на час купівлі.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд, затверджений постановою КМУ від 19.03.94 р № 172. До такого переліку входять телевізори, мікрохвильові печі, магнітоли, кухонні і в’язальні машини, пилососи, холодильники, телефони, персональні комп’ютери та інші.

Недоліки товару, за якими споживач пред’явив вимоги безкоштовного усунення, повинні бути усунені протягом 14 днів від дати пред’явлення або за згодою сторін в інший термін.

Дуже важливим моментом, який міститься в п. 10 ст. 8 Закону про захист прав споживачів, є право споживача пред’явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного терміну. Ця вимога може бути пред’явлена ​​протягом певного терміну служби, а якщо він не встановлений – протягом 10 років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), які виникли з вини виробника.

Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, який його замінює, з відміткою про дату продажу.

Шкода, заподіяна життям, здоров’ю або майну споживача дефектною продукцією або продукцією неналежної якості, підлягає відшкодуванню в повному обсязі, якщо законом не передбачено більш сувора міра відповідальності.

Як бачимо, права споживачів щодо усунення недоліків є досить широкими. У той же час він повинен пам’ятати, що його вимоги не будуть підлягати задоволенню, якщо продавець або виробник доведуть, що недоліки товару виникли в внаслідок порушення споживачем правил використання товаром або його зберігання.

Гарантійні документи

Відповідно до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 506 від 11.04.2002 р, необхідна, доступна і достовірна інформація про товари, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійної заміни, надається виробником (продавцем) до відома споживача в експлуатаційних документах, які виробник повинен додати до товару. До таких документів належать текстові, графічні, конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями товару і в яких визначені правила експлуатації, зокрема, технічний паспорт або інший документ, який його замінює. В експлуатаційних документах мають бути вказані такі характеристики товару:

  • найменування;
  • найменування нормативних документів, вимогам яких повинен відповідати товар (в тому числі іноземного походження);
  • основні споживчі властивості;
  • заводський номер;
  • дата виготовлення;
  • гарантійні зобов’язання виробника (продавця), в тому числі гарантійний термін зберігання та гарантійний термін експлуатації;
  • правила та умови ефективного і безпечного використання;
  • термін служби (придатності), відомості про дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
  • найменування та адреса виробника і підприємства, яке виконує його функції щодо виконання вимог споживача;
  • інформація щодо товару, який за певних умов може небезпечно впливати на життя, здоров’я і майно споживача, та про можливі наслідки такого впливу;
  • відмітка щодо повірки (для засобів вимірювальної техніки, які підлягають державному метрологічному нагляду).

На гарантійне обслуговування приймається товар за наявності експлуатаційних документів, пломб виробника або виконавця на товарі, якщо це передбачено експлуатаційним документом; при відсутності пошкоджень товару, які могли викликати несправність; за умови дотримання експлуатаційних вимог. Якщо товар вийшов з ладу з вини споживача, на ньому немає передбачених експлуатаційними документами пломб і гарантійного талона, споживач втрачає право на гарантійне обслуговування.

У разі необхідності визначити причини втрати якості товару, гарантійний термін якого не закінчився, продавець зобов’язаний у триденний строк з дня отримання письмової заяви від споживача направити такий товар на експертизу.

Відзначимо, що така експертиза проводиться за рахунок продавця.

Якщо споживач не з’явився …

Стаття 874 Цивільного кодексу України
1. У разі нез’явлення замовника за одержанням виконаної роботи або іншого ухилення замовника від її прийняття підрядник має право, письмово попередивши замовника, зі спливом двох місяців від дня такого попередження продати предмет договору побутового підряду за розумну ціну, а суму виторгу, з вирахуванням усіх належних підрядникові платежів, внести у депозит нотаріуса, нотаріальної контори на ім’я замовника.

Пункт 27 Постанови КМУ від 16 травня 1994 р. N 313 “Про затвердження правил побутового обслуговування населення”
“У разі неявки замовника за отриманням виробу, виконавець має право через шість місяців після визначеного угодою терміну виконання замовлення і після дворазового письмового нагадування (з повідомленням) реалізувати виріб в установленому порядку. При цьому кошти, отримані від реалізації, за вирахуванням сум, які належать виконавцеві (у тому числі витрат на повідомлення замовника про виконання замовлення, його зберігання і реалізацію), вносяться на депозит нотаріальної контори на ім’я замовника.

Пункт 40 Постанови КМУ від 11 квітня 2002 р. N 506 Київ “Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів”

“У разі коли споживач не з’явився за одержанням відремонтованого товару у п’ятиденний термін з дня, визначеного у квитанції, виконавець повідомляє його про це письмово.

По закінченні 5 місяців, протягом яких споживач з поважних причин не з’явився за одержанням відремонтованого товару, виконавець надсилає споживачеві друге письмове повідомлення. Через 6 місяців з дня, визначеного у квитанції, товар підлягає реалізації. За рахунок виручених від продажу такого товару коштів виконавець покриває витрати на його реалізацію та зберігання, решта коштів в установленому порядку спрямовується на депозит державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса на ім’я
споживача”.

Додати до списку очікування Ми повідомимо вам, коли товар надійде в продаж. Просто вкажіть свій діючу адресу електронної пошти нижче.
Email